BK40 Arnhem

   

Arnhems stegengebied wordt winkelwijk

 

Onderzoek onder trendsettende modeondernemers in Arnhem naar het concept voor een onderscheidend winkelgebied. Uitwerking in een duidelijke beschrijving van sfeer en omgeving.


 

Met een monumentale façade aan de Weverstraat en het achterliggende stegengebied ziet ontwikkelaar Synchroom de mogelijkheid om een oud stuk binnenstad van Arnhem op een onderscheidende wijze toe te voegen aan het winkelhart. Juist geen grote ketens maar vernieuwende merken zoals Spijkers en Spijkers voor het winkelpubliek dat op zoek is naar onderscheid. Merkator organiseerde drie bijeenkomsten met trendsettende modeondernemers en destilleerde daaruit de belangrijkste ingrediënten voor het gebiedsconcept. Kern hiervan wordt gevormd door het inzicht dat deze mode ondernemers net als hun klanten niets opgelegd willen krijgen, anders dan de authenticiteit van de omgeving. Of zoals een van de ondernemers zegt: ‘De invulling doen we zelf wel’.